torsdag 11 november 2010

4 down, 3 to go

Sådär ja. Nu har jag avverkat fyra av veckans sju vegetariska dagar. Jag måste nog säga att det inte är några större problem att försöka hålla sig till vegetarisk kost. Mina luncher och middagar har varit riktigt goda och jag kan inte undgå att notera att de ser riktigt nyttiga ut. Ja, om man inte tänker så mycket på överflödet av ost och grädde som rådde idag ;)



Idag blev det ostgratinerad rotfrukts- och grönsakslåda med fruksallad och grädde till efterrätt. Jag var skapligt hungrig när jag lagade maten och lät den nog inte stå inne tillräckligt länge. Rotsellerin hann inte bli riktigt färdig och eventuellt är det därför som jag har lite ont i magen ikväll. Eller så kanske den inte tycker om omställningen till vegetarisk kost. Fast det borde ju inte spela så stor roll eftersom skillnaden inte är särskilt stor.

Efterrätten var i varje fall god. Men... det mesta blir ju bra med grädde till ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar