tisdag 9 november 2010

Christian goes vegetarian

Denna vecka har jag fått en släng av vegetarianism. Varför kan man ju fråga sig och jag har inget riktigt bra svar på den frågan, men jag tänkte i varje fall att jag skulle prova. Jag har inga ideologiska skäl och jag anser att man bör äta kött om man tycker att det är gott, men som sagt så kan det ju vara värt att prova lite andra matvanor emellanåt.

Det som jag tycker är svårast är frukost och kvällsmat. Visst kan man äta fil och yoghurt tills det sprutar ur öronen, men jag kommer sakna en riktigt god smörgås. En sådan kan man nog inte gör utan skinka, korv, biff eller dylikt... om någon har bra förslag så tveka inte att tipsa mig. Att bara äta ost av olika sorter tråkar till sig i längden.

Så vad blev det idag då? Först stekte jag på grönsaker av de härligaste slag (och en liten rotfrukt). Till förrätt, medan jag väntade på att resten skulle bli färdigt, blev det mozarella och tomat. Lagom till att förrätten var nere hade resten blivit färdigt. Spenatpasta med div grönsaker, avocado och keso.



Egentligen skulle det blivit efterrätt på äpple, kanel och keso också, men det får vänta tills senare ikväll. Just nu är jag lite proppad i buken... men tjo! Dag 2 är snart avklarad. Det verkar ju inte så svårt det här med att vara vegetarian ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar