onsdag 6 oktober 2010

Seattle time

Nu har två nätter gått i Seattle. Imorgon vid den här tiden sitter jag på flygplatsen och är förhoppningsvis incheckad och väntar på mitt plan. Det blev Iceland Air på hemvägen, så jag hoppas att inte en vulkan eller två får för sig att ställa till det. Fast... jag har alltid velat se lite mer av Island så det kanske kunde var bra.. Jag skall nog inte önska för mycket i och för sig. Det finns ett ordstäv som lyder "Akta dig för vad du önskar" ... och en gammal kinesisk förbannelse som lyder "må du få allt du önskar dig", så jag tar det nog lugnt och sansat tills jag är hemma.

Jag har gjort Seattle lite grann i varje fall under den korta tid jag varit här. Det roligaste har varit att umgås med Sandra och Jessie. Vi käkade take-away friterad kyckling igår från samma ställe som Oprah Winfrey låter flyga (!) in sitt käk ifrån. Därefter gick vi på jazzklubb och dansade och avslutade natten på "Cowgirls" där vi alla red den mekaniska tjuren. Jag har ont i ändan idag och det gör ont att gå uppför trappor ;)

Här följer ett klipp ifrån vår middag och jag måste säga att jag blev otroligt överraskad av mina amerikanska vänners språkunskaper. Det kan tilläggas att det är Kalle/Calle (ifrån Herräng, osäker på stavningen där) som har lärt dem deras ypperliga svenska.



Ja, tiden rullar på på denna sidan klotet också. Snart är trippen slut och jag har känt mig lite vemodig idag, men det borde ju betyda att jag haft det bra och att jag varit med om mycket. Hellre än att se det som slutet på något försöker jag se det som början på något nytt att komma hem, ett avstamp mot nya upptäckter och upplevelser. Visst låter det som en klyscha, men det är faktiskt så jag tänker och känner. Det skall vara skönt att komma hem till hemmets vrå och se alla sina bekanta saker igen och jag har många många foton och filmer att kika igenom. Kanske blir det som att göra resan en gång till, att minnas tillbaka och tänka på det jag sett och upplevt.

Kramar till er alla. Vi ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar