söndag 6 juni 2010

Ursprungskällan

Som jag lovade så skulle jag lägga upp lite bilder ifrån min tid på ursprungskällan i veckan. Den första här är vägen som leder fram till Katrins gård. Man kan se den vid slutet av vägen.


.. och här är det bed and breakfast som jag stannade på under tiden.


En av gårdens invånare som mötte oss när vi kom dit... Han ville ha mycket uppmärksamhet och var stundtals mycket mycket högljudd.


Den häst som jag red bägge dagarna. "Teasy" hette hon (om jag nu stavar det rätt).


Efter en alldeles för kort, men lärorik dag blev vi bjudna på grillmat i kvällssolen. På bilden syns Morgan, Katrin och Kerstin.


Morgan och vi andra åt frukost på verandan (med påfågeln i full fjäderskrud som gick och visade upp sig).


Om det nu är någon annan som funderar på att åka dit så är min rekommendation att bara se till att göra det! För dig som inte ridit innan är det ett toppenbra sätt att lära känna hästen och för dig som har ridit tidigare kanske det är dags att få nya insikter i hur hästar fungerar, känner och tänker. Mina två kurskamrater som var mycket mer ridvana än jag tyckte att detta var en av de absolut bästa kurser de någonsin varit på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar