söndag 11 juli 2010

Sjukdom

Nu har det förflutit några dagar sedan jag skrev på min blogg senast. Min steppkurs avslutades i förrgår. Den sista lektionen ägnade vi oss åt att jamma. Vi delades upp i några mindre grupper och turades om att gå in i mitten och improvisera stepp till musiken. Det var kul att prova på, men skitsvårt. Jag känner att jag har mycket långt kvar att gå innan det låter hyfsat ifrån mina fötter. Kanske om jag kommer tillbaka om ett år efter att ha tränat varje dag så... Stepp är fruktansvärt krävande. Det finns verkligen inga genvägar. Det enda man kan göra är att öva och öva och öva. Helst varje dag. På så sätt kan det ju tyckas lite otacksamt, men när man väl får till det och sätter breaken och får till lite synkoperade rytmer som passar till musiken är det värt det. Jag känner mig som en barnunge på kalas när jag lyckas med det som jag tänkt, även om det är väldigt sällan.

Fredagkvällen blev ett stort misslyckande för mig, eller kanske ett sorts antiklimax. Jag gick på festen och det var rätt trevligt och så, men kände snart att jag inte mådde bra. Efter bara några få danser mådde jag riktigt dåligt och fick gå hem. Lördagen blev en pina när jag i stekande sol skulle packa ihop tältet. Fy vad dåligt jag mådde. Ont i huvudet, ont i halsen, tung i bröstet och lätt illamående. Det är inte kul att behöva anstränga sig då.

Det som var skönt var att när allt väl var ihopackat kunde jag snart flytta in i huset vi hyrt denna veckan. Nu bor vi tolv personer i en stor gul villa ganska centralt i byn. Om jag bara kunde tillfriskna så skulle allt bli mycket bättre. Det är tredje kvällen ikväll som jag inte kan dansa något. Jag hoppas att jag skall må bättre imorgon, eller åtminstone på tisdag då det är “slow drag night” igen.

Här får ni lite bilder på äggfrukost, livet kring tälten och lite vila mellan lektionerna.


..och här på nerpackning av tältet, middag utanför nya huset och mitt sällskap hemma när jag var sjuk och de andra gick och dansade eller gick till stranden :-/

Det var allt för ikväll. Ha det gott allihopa. Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar