torsdag 9 september 2010

Buffalo

Var pa ett hak och kakade frukost for en stund sedan. Bagel med agg och bacon och kaffe. Det kandes faktiskt riktigt amerikanskt. Mitt stopp har i Buffalo blev inte riktigt vad jag hade tankt mig. Jag trodde att jag skulle fa sova hemma hos en tjej som jag varit i kontakt med pa couchsurfing, men det blev lite missforstand dar. Hon trodde jag skulle komma senare idag och inte igar. Sa nar jag steg av taget har i Buffalo igarkvall sa fick jag inget svar vare sig pa sms eller nar jag ringde. OK, sa vad gora klockan atta mitt i ett halvdott centrum?

Jag letade runt lite och kollade min guidebok efter hotel och vandrarhem. Det var faktiskt sa att jag gick forbi stadens "youth-hostel", men nar jag tittade pa alla 17-18aringar som stod utanfor med cigaretter och olburkar i handen och stojade och ropade och sprang omkring och skrek "oehhhhh!!!" och "yeah!!" sa gick jag raskt darifran... Det billigaste hotellet jag hittade gick pa en hundring (dollar alltsa) och det fick duga for natten. Lite sunkigt och slitet, men det funkade att sova dar i varje fall. Idag kommer jag att stanna i Buffalo och jag har (definitivt) en soffa att sova pa. Imorgon bar det av till Niagara falls och darifran vidare till Chicago. Atminstone ser planen ut sa just nu.

Hade tankt lagga upp en bild eller tva, men datorerna pa det har stallet ar segare an sirap sa det far vanta... som vanligt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar