söndag 26 september 2010

Snabbstopp i öknen...

Påminnelse till mig själv: "Kom ihåg att äta frukost och tanka motorcykeln innan du kör ut i Mojaveöknen och tvingas stanna på enda bensinstationen på mils avstånd. De vet hur man tar betalt på ett ställe där man inte har något annat val om man inte vill knuffa motorcykeln till nästa bensinstation"

Har gjort ett snabbstopp på ett McDonalds ute i öknen. Jag var bara tvungen att stanna till här och fylla på lite vätska och svalna av lite. Det är nog den varmaste dagen som jag kört än så länge. Jag hoppas att det inte blir mycket värre än så här.
I vanliga fall är jag ju den som inte dricker så himla mycket och framför allt inte läsk. Nu har jag hällt i mig ungefär en liter coca cola... och jag skulle nog kunna dricka ännu mer. Jag känner att kroppen verkligen har ett behov av både vätska och kolhydrater när jag ligger och kör på vägarna så här.



Ja, just det ja. Igår skrev jag ju att det skulle hända mer spännande saker. Tyvärr blev det inte lika spännande som jag hoppats. När jag var på Zumanity var det en av artisterna som tjötade lite med mig eftersom jag kom ensam. I varje fall, för att göra en lång historia kort, så ringde han till mig efter första showen och undrade om jag ville följa med ut ifall "gänget" skulle ut och ta en drink efteråt och jag sade - absolut, ja! (eller snarare - cool, yeah!). Så han ringde efter midnatt när andra showen var över, men tyvärr så var det inga som gick ut inatt (Fan också..). Han tog vägen förbi mitt motel och tjötade lite, men mer än så blev det tyvärr inte. Det hade ju varit superhäftigt att gå ut med Cirque de Soleil artisterna och dansarna... men det var nära, så nära... Kanske kommer det ett nytt tillfälle ;)

nu har jag två timmars färd kvar idag tills jag är framme vid Santa Monica. Ses och hörs snart igen.

/Cirque de Soleil är helt underbart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar