lördag 11 september 2010

NY, Buffalo, Niagara, Chicago

Nu har jag kommit fram till Chicago och bor hemma hos en kille som heter Keir. Jag kanner mig lite sliten just idag, men det beror nog pa allt promenerande och tag- och bussakande pa sista tiden. Resan ny-buffalo tog over tio timmar, sedan var det en herrans massa buss till och fran niagarafallen och till tagstationen igarkvall. Jag valde ju att ta nattaget for att jag skulle kunna fa sova lite pa vagen och inte slosa bort en dag pa att bara aka tag, men jag vet inte om jag sov sa himla bra alltsa. Den resan tog val ungefar elva timmar och till raga pa allt stangde de restaurangvagnen precis nar vi gick pa vid midnatt. De som kanner mig vet ju hur upprord jag kan bli om de inte har en restaurangvagn pa langa tagresor ;) Jaja, jag hade en pytteliten pase chips i vaskan som fick bli min kvallsmat. Blah!

Buffalo var en ratt trakig stad. Det fanns i princip ingenting att gora dar. Som tur var stannade jag ju inte sa lange utan det var mest ett uppehall i narheten av niagarafallen. Jag bodde hos en kvinna i 50-arsaldern som hette Moira och hon var en bra vard. Daremot fick jag redan pa i efterhand att hon inte tyckte att det var sa himla kul att ha mig dar, men da borde hon ju inte erbjuda en plats da...

Nedan foljer lite bilder ifran New York, Buffalo och Niagara Falls.

Wall Street. Redo att ga pa musikal. Billy Elliot.


Redo att satta sig pa taget. Tidsfordriv pa taget. En riktig frukost :)


Sedan nagra bilder ifran niagarafallen.


Det var det for idag tror jag. Som sagt sa ar jag lite sliten och skall ta en dusch och ta det lite lugnt nu. Ikvall kanske jag gar och dansar lite har i Chicago, eller sa foljer jag med Keir pa en kombinerad blues/inflyttningsfest. Jag skall kanna efter lite, kanske jag hinner med bagga delarna ;)

Kram pa er alla dar hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar