tisdag 14 september 2010

Nice time in Chicago

Nu borjar jag nastan kanna mig hemma i Chicago. Keir som jag bor hos ar en superschysst kille och jag kanner mig riktigt valkommen hemma hos honom. Alldeles nyss kopte jag en dator av honom (faktiskt den jag skriver pa nu), mest for att det kommer att bli billigare i langa loppet. Det ar svart att hitta internetcafeer har i staterna och de som jag varit pa kostar uppat 5 kr i minuten! ... Da blir det billigare att utnyttja den gratis tradlosa uppkoppling som finns pa i princip alla cafeer.

I lordags tog jag det som sagt lugnt. Pa kvallen skulle jag ju ivag och dansa hade jag tankt och sa blev det ocksa. Jag hade haft kontakt med en tjej pa couchsurfing som jag visste skulle dit och bestamde en plats att motas upp pa. Darifran skulle hon skjutsa mig till dansen. Inga problem sa langt, men det var nog forsta gangen under min resa som jag kande mig lite olustig nar jag var ute pa gatan. Stallet dar jag klev av taget var lite ruffigt och man kan lugnt saga att jag var ensam vit kille i trakterna. Sent pa kvallen, alla som gar forbi ar svarta, inte en oppen affar eller restaurang sa langt ogat nar, alla ar kladda i morka klader med luvtrojor eller pannband/huvuddukar... ensam pa en bank under en gatlykta sitter en vit kille i finbyxor och en ljus gronaktig skjorta med lite vax i haret... det var ratt skont nar hon antligen kom och hamtade mig efter en knapp halvtimma eller sa. Dansen var ratt schysst nar jag val kom dit. Det var ett grymt bra band som spelade med mycket kansla och svang. Nagra bra danser fick jag till ocksa. Efter dansen hamnade vi pa en ratt trist inflyttningsfest (som i princip hade dott nar vi kom dit). Det tog bara nagon halvtimma/timma innan vi akte hem.

I sondags gjorde jag staden. Gick och gick och gick runt i Chicago, kollade byggnader och tog foton. Jag agnade ocksa nagon timma eller tva i Millenium park och sag den beromda "The Bean". En hojdpunkt var nar Keir tog med mig pa etiopisk middag hos en av sina vanner. Det var riktigt schysst att ata och umgas och bara ha bra sallskap. Alla var sa snalla och trevliga. Jag till och med spelade sallskapsspel med dem pa natten ;)

Phew, det blir mycket text den har gangen, hoppas att ni orkar lasa ;) ... Idag har jag varit pa Eaglerider och kollat upp att hyra motorcykel. Jag skall prata med dem igen imorgon, men det lat inte som att det skulle vara ett problem eller sa. Troligen sa blir det en Heritage Softail eller en Roadking som jag hyr. Det enda ar att det blir bra mycket dyrare an jag hade raknat med, men jag forsoker att inte tanka pa det...

Hmm, far se, vad har jag mer hittat pa? Jag var uppe i USA's hogsta och varldens 4:e hogsta byggnad idag Sears/Willis Tower, 103 vaningar upp. Ja, det var val ungefar det som ar vart att beratta om an sa lange. Ikvall ska vi ga och kaka lite och sedan dansa. jag ser fram emot det.
:) Kram pa er alla!

Vad man maste prova. Marina City. En akta amerikansk demonstration.


The Bean. Svalka i staden. Etiopisk middag.


Frukost pa Al's Diner. Utsikt fran 103:e vaningen. Laskigt.


Allt for nu... nu ska jag ivag pa middag och sedan dansa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar