måndag 6 september 2010

New York, New York

Hej alla glada!

Nu har jag spenderat nagra dagar i New York. Jag bor i Uptown Manhattan hos en av Anni's kompisar, Daniel. Tyvarr har jag inga bilder annu, men lovar att lagga upp nagra lite senare. Flygningen var lite smaseg maste jag saga. Fran det att jag steg upp hemma i Bjorkebo till dess att jag var framme hos Daniel sa tog det 26 timmar. Det var gott att komma i sang da kan jag saga, aven om jag lyckades sova lite pa planet.
New York motsvarar forvantningarna tror jag. Det ar en stor stad med myllrande folkliv och massor av aktiviteter som pagar hela tiden. Igar tog jag mig runt ett par timmar till fots. Promenerade langs med Broadway, sag Ground Zero, tog en farja ut pa vattnet och sag frihetsgudinnan och staden fran vattnet. Framat kvallen gick jag over Brooklyn Bridge och jag lyckades aven pressa in lite lindy hop framat natten.
Idag ar jag lite om i benen och har tankt att ta det lite lugnare. Det blir central park och high line och sedan far jag se om jag orkar med nagot mer. Jag skall lagga lite krut pa att planera vad jag skall gora de narmsta dagarna och bestamma en reserutt. Klart ar i varje fall att jag skall at nordvast till.
Hoppas att ni har det bra hemmavid allihopa. Det ar latt att fa lite hemlangtan nar man gar omkring i en stad med mer invanare an Sverige och jag tanker pa er emellanat och saknar er (.. ganska mycket). Kramar!

2 kommentarer:

  1. Christian, you make me homesick. I used to work right by Broadway and used to lunch in Bryant Park... If you walked over the Brooklyn Bridge, you walked past where Pär and I got engaged... Memories. Enjoy!

    SvaraRadera
  2. Hej kusinen! Så roligt att du kom iväg och att läsa det du skriver och se dina bilder!
    Skulle också vilja åka dit ngn gång, det är ju resan många drömmer om, men nu ska jag ju till Sri Lanka på andra sidan jordklotet och dokumentera och det är ju också något jag drömt om. Om du vill följa mig kan du göra det på min blogg, men jag har inte riktigt fått i ordning på den än, plus att det råkade bli två, så jag får ta bort en:). Har inte lika lätt att att blogguttrycka mig som du, så det blir kanske mest foton, får se..
    Ha en fortsatt härlig och upplevelserik resa!

    SvaraRadera