fredag 17 september 2010

lååång dag

Idag har jag kört till största delen på historic route 66. För er som inte vet så existerar inte route 66 länge. Delar av vägen finns kvar, men oftast under andra namn. Dessutom har vägen haft lite olika sträckningar under olika årtionden så det är svårt att köra på den hela tiden och ibland finns det flera sträckningar att välja på. Det man får titta efter är vägskyltar där det står "Historic Route 66" eller liknande och hoppas att man hamnar rätt, för även om skyltarna finns så kan det vara lite knepigt att komma rätt vilket jag fått erfara några gånger.

Som rubriken antyder har det varit en lång dag. Jag gav mig iväg vid 9-tiden imorse och parkerade mc:n kring 18-tiden utanför Motel 6 där jag stannar inatt. Under dagen har jag mestadels hållit mig till gamla route 66. Det är bara det att det tar sån evinnerlig tid att komma någonstans. Om jag skall komma någon vart utan att behöva köra många timmar varje dag måste jag ta motorvägarna emellanåt, särskilt inne i städerna. När jag kom fram till St Louis nu på eftermiddagen blev jag helt bortkollrad och det tog en timme innan jag var på rätt spår igen... i stekande sol... i rusningstrafik... på en fem- sexfilig motorväg... jag försökte hitta fram till motellet där jag hade tänkt sova, men blev tvungen att stanna på en snabbmatssylta och dricka läsk o kaffe o käka burritos och kaka innan jag blev människa igen. Jag var verkligen helt slut. Svetten rann och benen skakade och det var jobbigt att behöva stanna o starta om och om igen i rusningstrafiken. Jag delar med mig av en icke smickrande bild av mig själv innan jag hade fått någon mat i mig ;)

Nedan har vi Abraham Lincolns gravkammare och Jungle Jim's Cafe där jag käkade lunch (foto både ifrån utsidan och insidan).


Delar även med mig av några foton ifrån en turistinformation jag hittade längs gamla route 66. Det är foto ifrån utsidan och på Big Red som låg och sov på disken där inne ;)


... och till sist ett kort på hur min resväg varit hittills och ett på hur det ser ut när jag är i planerartagen :)


Puh. Nu börjar det kännas rätt bra igen. Nybadad, nyduschad, nyrakad och med rena kläder. Jag skall ta en liten kvällspromenad och sedan bädda ner mig i sängen med min lilla fina dator, min stora fina reseguide och min stora fina karta och planera kommande vecka. Kramar till er där hemma!

1 kommentar:

  1. Mja, du ser lite ut som du druckit eller inhalerat PCP i en vecka, men inget ovanligt i det.

    Det verkar som att du har riktigt kul när allt kommer omkring, jag hade gärna gjort ngt liknande! Men det blir väl tid till det hoppas jag.. ;)

    Om du mot all förmodan ska svänga förbi norra Georgia så hör av dig, du kan få polarens adress och sen kan du trasha hans hus som en present från sverige!

    SvaraRadera