torsdag 16 september 2010

... got wheels!

Med lite tur i bakfickan går det bra för det mesta. Igår ringde jag runt en himla massa och försökte få tag på en annan motorcykel. Det är rätt besvärligt att göra sånt här på telefon i ett främmande land. Jag har ganska svårt att höra vad de säger emellanåt där på andra sidan luren. Det verkade i varje fall som att det var på väg att ordna sig igår kväll, så efter att ha grillat med Keir och Jamison gick jag och la mig med lite hopp i bröstet.

Imorse gick jag till Al's Grill för tredje gången och tryckte i mig en amerikansk frukost. När det var klart gick jag hem och fortsatte ringa lite samtal. Det var fortfarande inte helt klart med vad saker och ting skulle kosta och så, men "Bob" lovade att ringa tillbaka snart... När det gått en sisådär två timmar började jag bli riktigt rastlös och ringde "Bob" för tredje gången idag. Då hade allt fixat sig och det var bara för mig att åka dit och hämta hojen (och lämna över mitt visakort...).

Efter en promenad, en busstur, en promenad, en tågtur, en promenad, och taxiresa var jag framme (sammanlagt tre timmars resa, bara för att det ligger i Chicago behöver det inte ligga nära...). Två månadslöner senare så har jag min hoj, en ny jacka och en ny hjälm. De sålde inte byxor så jag får se om jag nöjer mig med att köra i jeans eller inte. Det var i varje fall skönt att det gick bra att hyra till slut. Nu känns det som att jag kan fortsätta min resa med ett större lugn inombords.

Dagen har rullat på (i dubbel bemärkelse). Jag har dock glömt att äta. Det blev frukost vid 9-tiden och sedan middag vid 20-snåret när jag kört en bit med mc:n. Dagen har varit så fylld av resor och grejande och fixande så jag har inte haft tid att bli hungrig. Det var dock riktigt gott att stanna till på "Panera Bread" och käka en schysst kvällsmat.

Jag kom iväg ifrån mc-stället kring 19-tiden på kvällen och har kört i kanske tre timmar efter det och tillryggalagt ca 20 mil. En timme var i snigelfart för att komma ut ifrån stan och därefter härlig körning i nattens mörker. Det kom ett par regnskurar över mig, men det torkade snabbt upp där jag susade fram längs interstate 55. Det var nästan bara jag och en massa långtradare som var ute på vägarna och jag tyckte det var härligt att äntligen få köra...

Inatt sover jag på ett motell, Super 8, som ligger i Chenoa intill I-55. vart det bär väg imorgon får jag se. Jag hade tänkt att försöka nå fram till St Louis, men det är en tur på minst 35 mil och enbart motorväg. Om jag vill se lite av landsbygden måste jag ta mindre vägar och då tar det längre tid och det blir längre att köra. Nåväl, jag tar det imorgon. Nu skall här sovas, klockan närmar sig midnatt. God Natt allesammans. Kramar!

Min Heritage Softail Classic när jag packar om mina grejor. Frammet vid hotellet, trött men glad. Sist men inte minst - om man skall vara mc-kille måste man ha en tatuering ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar