måndag 20 september 2010

Lite ensam..

Idag har jag känt mig lite ensam. Jag vet inte riktigt varför, men jag har saknat så många av er där hemma. Kanske för att jag varit iväg i två veckor nu. Kanske för att jag inte fått tag i så många couchsurfers det sista. Kanske för att.. ja, jag vet inte.

Dagen har gått lite i sorgens tecken. Jag var på cowboy och westernmuseet i morse. Det var rätt schysst att se saker från gamla tider och de hade till och med byggt upp en liten westernstad inne i museet, men jag blir lite sorgsen när jag ser allt som indianerna fått genomlida. Efter det åkte jag till Oklahoma city national monument som är minnesplatsen efter bombningen i Oklahoma City 1995. Det var en väldigt fin plats och en av de mest vördnadsfyllda och respektfulla minnesplatser jag besökt och den berörde väldigt mycket. Fast.. jag blev ännu mer sorgsen när jag varit där och saknade er ännu mer..

Egentligen hade jag tänkt stanna en dag till i Oklahoma City, men bestämde mig i eftermiddags för att åka vidare. Jag satte mig på hojen några timmar och stannar inatt på ett motell i Elk City. Imorgon tänker jag ge mig på min längsta sträcka hittills. Jag börjar inse hur lång tid det kommer att ta att köra hela vägen och om jag vill hinna med att se vissa saker kan jag inte göra för många småstopp längs vägen. Imorgon blir det alltså till att köra en längre sträcka och jag kommer att starta på morgonen och förmodligen inte vara framme förrän sent på kvällen.

Jag orkar inte lägga upp några foton ikväll, men har laddat upp lite filmer till mitt youtube-konto. Det är filmer som jag inte kunnat lägga upp tidigare, men som ni får se nu.

Ifrån New York:


Ifrån Niagarafallen, del 1:


Ifrån Niagarafallen, del 2:


Fler filmer kommer en annan dag.. Nu är jag astrött och skall sova.. och till råga på allt glömde jag min necessär imorse på ett hotell 20 mil österut :-(

Kram till er alla där hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar